TEDxBG - вълнуващо приключение

Два пъти за една седмица ми се наложи да стана рано и да пия кафе :) Нехарактерно за мен :) И два пъти бях силно енергизиран от среща с позитивни и вдъхновени хора. Принципно нехарактерно за тази географска локация :)

TEDxBG беше изпълнен с вдъхновение, добре организиран и силно позитивен. Което беше основното, което аз се надявах да открия там :) И трябва да си призная, че надмина очакванията ми. Едно чудесно начало и надежда за следващото издание, че ще бъде още по-вдъхновяващо и силно :)

Интересно, че имаше само хора около и под 30 години. Дано това да е защото популяризацията на събитието беше предимно чрез Facebook и Twitter, а не защото няма достатъчно вдъхновени по-възрастни хора.

Ето и свободен преразказ на това, което ме впечатли мен. По пример на министър Дянков - във формат от 10 нахвърляни мисли на събуждане :)

1) Ива Бонева: Не дарявайте за децата сираци - даряващите си купуват правото да забравят за детското страдание, а даренията дори и когато достигат до децата се използват нецелесъобразно.

2) Разказа на Сет Годин - отваря очи... не може да се обобщи с едно изречение :)

3) Маги Малеева: Трябваше да бъда най-добрата в света. И всичките ми контузии бяха търсеното извинение, защо не съм. След като осмислих това повече нямах контузии до края на кариерата си.

4) Маги Малеева: Когато непознати заговарят детето ми, обикновено питат: "Слушкаш ли, а?" А тя не знае какво е трябвало да слушка :) Децата трябва да са активни и самостоятелни, а не послушни.

5) Симеон Дянков: Икономиката и за напред ще се движи от това, което я е движило стотици години. В България години наред селското стопанство движеше икономиката, сега трябва да заложим на органични храни.

Хмм.. странно.. странно.. дали чух точно думите?

6) Останах с впечатлението, че стремежа за устойчиво (зелено) развитие на няколко пъти се идентифицира с идеята за перфектността на природата и нуждата да я запазим напълно непокътната. Да, ама двете неща не са едно и също.

7) Асен Ненов: Да правим биоенергия от водорасли, които се размножават лесно и бързо, в пъти по-ефективни са от сегашните биоресурси, и нямат отпадъчни продукти. Звучи революционно зелено. Дано ;)

8) Мартичка Божилова: Историята никога не е черно бяла (дори и когато става дума за проект за застрояване на един от малкото девствени плажове по черноморието). Гледайте и преценете сами.

9) Nasekomix: Инжектирай, инжектирай, инжектирай, инжектирай ми любов :)

10) Константин Христов: В бъдещето информационно общество ще имаме пълен достъп до основния ресурс, но пак няма да сме равнопоставени. Всичко ще зависи от това как събираме и обработваме информацията.

Най-силното и най-впечатлявощото обаче си остава цялостната атмосфера и усещане за това събитие, а не толкова някоя конкретна разтърсваща и преобръщаща света идея :)

No comments:

Post a Comment