Добро и Зло са деца на Обществото

Вчера с моя приятел Бисо проведохме един дълъг разговор по темата за обществото и връзката му с човека. Разбира се два часа не ни стигнаха да навлезем в дълбочина в тази необятна тема, но все пак искам да отбележа едно-две интересни неща.

Бисо зае позиция която дефинира общество като "двама или повече човека, които влизат в съзнателни взаимоотношения". В Нетейдж тепърва ще си блъскаме главата по-сериозно по темата ще е то общество, така че тази дефиниция ми се стори интересна - много проста, ясна и конкретна. Макар че признавам, мен малко ме смущава прекалената й простота и може би лека непрактичност :)

Друга интересна теза, която Бисо спомена, и надявам се аз разтълкувах правилно е, че понятията за добро и зло са рожби на обществото и губят значението си извън него. Т.е. извън съзнателното взаимодействие на хора с други хора, добро и лошо се обезмислят като понятия.
(Усещам, че скоро ще напиша нещо по темата за липсата на абсолютни ценности, а и за отношението към животните :)

Ами това е... засега :) Обсъдихме и още много аспекти на темата, но там сякаш останаха някои недоизяснени моменти и ми е малко трудно да ги опиша в един-два параграфа :) Но времето е пред нас...

No comments:

Post a Comment